مشاور تحصیلی : رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد از ۲۱ مردادماه تا یکم شهریورماه سال جاری خبر داد. دکتر مجتبی علوی فاضل در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا افزود: انتخاب رشته و پذیرش در رشته‌محل‌های با آزمون و بدون آزمون توسط دانشگاه آزاد انجام می‌شود و داوطلبان بدون آزمون، صرف نظر از اینکه در چه گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند یا دیپلم چه گروه آزمایشی را دارند می‌توانند انتخاب رشته وسیعی را در هر زیر مجموعه‌ای که می‌خواهند داشته باشند . وی در خصوص نحوه انتخاب رشته‌ داوطلبان با آزمون گفت: انتخاب داوطلبان شامل 20 رشته محل است که از طریق سایت این مرکز به نشانی www.azmoon.org صورت می‌گیرد. رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد یادآور شد:

دانشگاه آزاد ظرفیت کافی برای پذیرش همه داوطلبان را دارد اماداوطلبان با داشتن قدرت انتخاب بالاتر ، می‌توانند رشته‌های خاص و مورد علاقه خود را انتخاب کنند. علوی فاضل گفت: امسال دانشگاه آزاد اسلامی طبق مصوبه وزارت علوم می‌توانست شهریه خود را تا 25 درصد افزایش دهد اما برای رفاه حال دانشجویان و خانواده‌های آنان ، میانگین افزایش شهریه تنها 15 درصد اعلام شد و تمام تلاش ما این است که با افزایش ظرفیت‌ها همراه با ارتقای کیفیت و حفظ استانداردها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، شوق و امید در خیل مشتاقان تحصیلات عالیه را فراهم کنیم. به گزارش آنا، در کارنامه داوطلبان آزمون سراسری سال 93، کد پیگیری برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد وجود دارد که داوطلبان با وارد کردن آن کد در سایت مرکز آزمون این دانشگاه ، می‌توانند انتخاب رشته کنند.امسال بیش از 95 درصد ظرفیت دانشگاه آزاد بدون آزمون است. 

 

ثبت نام بدون آزمون رشته هاي كارشناسي از روز سه شنبه مورخ 21/05/93 آغاز خواهد شد

دكتر علوي فاضل با اعلام اين خبر به روابط عمومي مركز آزمون گفت: ثبت نام براي مقاطع كارشناسي پيوسته و ناپيوسته از صبح روز سه شنبه مورخ 21/5/93 آغاز خواهد شد و تا شنبه مورخ 01/06/93 ادامه خواهد داشت. وي در ادامه افزود: هر داوطلب مي تواند با مراجعه به سايت www.azmoon.org و با تهيه كارت اعتباري رشته/محل هاي خود را انتخاب و ثبت نام خود را انجام دهد. رييس مركز آزمون در پاسخ به اين سوال كه هر داوطلب چند گزينه را مي تواند براي گزينش دوره هاي بدون آزمون انتخاب كند، گفت: هر داوطلب مقطع كارشناسي پيوسته مي تواند 10 رشته/محل را از يك مجموعه آموزشي با توجه به دفترچه ثبت نام كه بر روي سايت www.azmoon.org قرار دارد، انتخاب كند. همچنين هر داوطلب مقطع كارشناسي ناپيوسته نيز مي تواند يك رشته را در 10 محل انتخاب كند.

وي در ادامه افزود: داوطلباني كه علاقه مند به ثبت نام در چند مجموعه آموزشي هستند، مي توانند با خريد كارت اعتباري جداگانه بصورت آنلاين و الكترونيكي از سايت مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي نسبت به ثبت نام خود در آن مجموعه اقدام كنند. معاون دانشگاه خاطرنشان كرد: براي ثبت نام در رشته هاي بدون آزمون هيچ محدوديتي وجود ندارد و مخاطبان با هر شغل و سني مي توانند براي ادامه تحصيل در دانشگاه آزاد اسلامي اقدام كنند. علوي فاضل درخصوص داوطلبان مشمول، گفت: براي پذيرفته شدگان بدون آزمون مطابق مقررات وظيفه عمومي درخواست معافيت تحصيلي صادر خواهد شد كه به آنها اين امكان را مي دهد، در رشته مورد نظر خود ادامه تحصيل دهند. وي در مورد اينكه آيا هر داوطلب ملزم است با توجه به نوع ديپلم خود انتخاب رشته نمايد، گفت: هر داوطلبي با هر ديپلمي مي تواند در هر مجموعه اي با توجه به علاقه خود انتخاب رشته كند همچنين در صورتيكه داوطلبي علاقه مند به ثبت نام در چند مجموعه باشد نيز هيچ محدوديتي وجود ندارد. وي در پـايـان تـوصـيـه كـرد: داوطـلـبان مـي تـواننـد در صـورت مـواجـه شـدن بـا هـر سـؤال يـا ابهـامـي بـه سـايت www.azmoon.org و www.pubr-azmoon.com مراجعه كنند تا كارشناسان مركز در اسرع وقت به آنها پاسخ گويند.