مشاوره تحصیلی : علاوه بر تاثیر قطعی 25% سوابق تحصیلی (نمرات کتبی نهایی سال سوم ) در آزمون سراسری 1393 بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در روش گزینش داوطلبان کنکور در سال 1393 دو تغییر مهم ایجاد شده است : اول : با توجه به قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، از آزمون سراسری 1393 سهمیه شاهد به سهمیه ایثارگران تغییر یافته است و بر اساس آن فرزندان جانبازان با جانبازی 25 درصد به بالا جزو سهمیه ایثارگران محسوب می شوند و ظرفیت اختصاصی این دسته از داوطلبان 20 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل است.

 

یادآوری می شود قبلا این سهمیه به عنوان سهمیه شاهد محسوب می شد، 5 در صد از ظرفیت هر کد رشته محل را به خود اختصاص می داد و علاوه بر فرزندان شهدا و ... فقط فرزندان جانباز با جانبازی 50 درصد به بالا را شامل می شد.

 

 

دوم : در آزمون سراسری 1393 ، گزینش تمامی رشته محل های مربوط به پردیس های دانشگاهی (مانند رشته محل های پردیس خودگردان دانشگاههای صنعتی شریف و امیر کبیر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی) و پردیس های خودگردان دانشگاههای علوم پزشکی ( شامل تمام رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و ... ) به صورت متمرکز و بدون انجام مصاحبه یا آزمون عملی و ... صورت می پذیرد و تنها ملاک پذیرش ، انجام گزینش به صورت کشوری و نمره کل داوطلب در زیرگروه مربوط است.

 

فورم مخصوص