مشاوره تحصیلی :  پيرو اطلاعيه مورخ 7/11/93 بدين‌وسيله‌ به ‌اطلاع‌ داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصيلي متقاضي‌ ثبت‌ نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ سراسري‌ براي‌ دوره‌هاي‌ روزانه‌ ، نوبت دوم (شبانه‌)، نيمه حضوري، مجازي، دانشگاه فرهنگيان و پرديس خودگردان دانشگاهها و موسسات‌ آموزش‌ عالي‌، دانشگاه‌ پيام‌ نور و موسسات‌ آموزش‌ عالي‌ غيرانتفاعي‌ و غيردولتي‌ سال 1394 و نيز متقاضيان تحصيل در آن دسته از  كد رشته هاي تحصيلي دانشگاه آزاد اسلامي كه پذيرش در رشته هاي مذكور بر اساس آزمون صورت مي پذيرد مي‌رساند با توجه به اينكه ثبت نام در آزمون فوق الذكر منحصراً در يك مرحله ( از تاريخ 19/11/93 لغايت 28/11/93) انجام مي شود لازم است نسبت به رعايت موارد ذيل اقدام نمايند.

 

 1- مراجعه به سايت اينترنتي وزارت آموزش و پرورش به آدرس: http://dipcode.medu.ir براي دريافت كد سوابق تحصيلي (اطلاعات دانش‌آموزي براي داوطلبان مشمول احتساب سوابق تحصيلي، شامل ديپلمه‌هاي سال 1384 تا سال 93 با عنوان  رشته هاي تحصيلي رياضي فيزيك، علوم تجربي، ادبيات و علوم انساني و علوم و معارف اسلامي). لازم به توضيح است سايت مذكور درحال حاضر فعال مي باشد.

 

2- داوطلباني كه موفق به مشاهده و دريافت كد سوابق تحصيلي نمي‌باشند ضروري است از طريق سامانه فوق (http://dipcode.medu.ir) مشكل خود را در رابطه با عدم مشاهده سوابق تحصيلي، به بصورت الكترونيكي به منطقه اخذ ديپلم خود اعلام نمايند. همچنين داوطلبان درصورت ضرورت مي‌توانند با مراجعه حضوري به اداره آموزش و پرورش منطقه اخذ ديپلم نسبت به رفع اشكال و دريافت كد سوابق تحصيلي خود اقدام نمايند.

 

3- داوطلباني كه به هر دليل تا پايان مهلت ثبت‌نام، موفق به دريافت كد سوابق تحصيلي خود نشوند، به هيچ وجه امكان ثبت نام از اين دسته از داوطلبان وجود نخواهد داشت.

 روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

http://sanjesh.org/FullStory.aspx?gid=1&id=1951

 

یاد آوری مهم برای ثبت نام آزمون سراسری 1394:

1-  دفترچه شماره یک که بر روری سایت سازمان سنجش قرار گرفته است را به دقت مطالعه نمایید.

2- قبل از ورود به سایت فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون سراسری 1394 که در صفحه 47 دفترچه شماره یک قرار دارد را به دقت تکمیل کنید. (راهنمای تکمیل این فرم در صفحه 18 دفترچه شماره یک درج شده است)

3- کد سوابق تحصیلی خود را یاداشت نموده و پس از خرید کارت یا کارت های اعتباری نسبت به ثبت نام در سایت سازمان سنجش اقدام نمایید.

4- مراحل ثبت نام را تا دریافت شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی ادامه دهید و در قسمت مشاهده و چاپ اطلاعات ثبت نامی، اطلاعات خود را مشاهده و از آن پرینت تهیه نمایید.