مشاوره تحصیلی: بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان آزمون سراسری به دنبال این هستند که بدانند رشته ی مورد علاقه ی آن ها در کدام دانشگاه، شهر، دوره ی تحصیلی (روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و...) وجود دارد و نحوه ی پذیرش دانشجو در رشته ی مورد نظر آن ها چگونه بوده است. برای پاسخگویی به این نیاز بر اساس اطلاعات موجود در دفترچه شماره 2 آزمون سراسری سال1396 در گروه آزمایشی علوم تجربی، با استفاده از نرم افزاری که بر روی آدرس www.find.eqiq.ir قرار گرفته است می توانید علایق مورد نظر خود را جست و جو نمایید. این جست و جو می تواند به شکل های مختلف انجام شود؛ برای مثال می توانید بررسی کنید که سال گذشته در رشته ی پزشکی در دوره ی پردیس خودگردان، در کدام دانشگاه ها وشهرها و به چه تعداد دانشجو پذیرفته شده است.

یادآوری های مهم:

1- برای جست و جو باید همه فیلدها را پر کنید.

2- اطلاعات رشته های مخصوص داوطلبان بومی و دارای تعهد خدمت در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی فقط مربوط به استان فارس می باشد.

3- اطلاعات دانشگاه پیام نور فقط مربوط به ناحیه و قطب پنج (فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان) می باشد.

4- اطلاعات دانشگاه فرهنگیان فقط مربوط به پذیرش دانشجو برای داوطلبان بومی استان فارس می باشد.

5- ممکن است به دلایل مختلف از جمله اصلاحیه های مکرر سازمان سنجش در سال گذشته اطلاعات این برنامه به طور کامل نباشد و می توانید برای اطلاع دقیق به اصل دفترچه شماره2 انتخاب رشته و اصلاحیه هایی که بعد از آن منتشر شده است مراجعه نمایید.

5- این اطلاعات صرفا مربوط به سال دفترچه انتخاب رشته سال 1396 می باشد و هر سال تغییر پیدا می کند.

منبع : دفترچه شماره 2 انتخاب رشته در گروه علوم آزمایشی علوم تجربی – سازمان سنجش