مشاوره تحصیلی : دفتر برنامه ریزی کنترل بر مبنای روش علمی یادسپاری (مطالعه)،یادآوری (تکرار و تمرین) و ارزیابی (تست) و با هدف تنظیم برنامه برای دانش آموزان دوره ی متوسطه و داوطلبان آزمون سراسری (کنکور) طراحی شده است. این دفتر برای هر پایه شامل 4 فایل می باشد :

 

1- جلد (شامل طرح روی جلد، یک مقاله و جدول برنامه هفتگی مدرسه)

2- راهنما

3- جدول نام دروس، ایام هفته و ... برای تنظیم برنامه ی هفتگی (که بایستی برای هر هفته به طور جداگانه تنظیم شود)

فایل های 1 و 2 (یک بار) و فایل 3 ( به تعداد هفته های سال تحصیلی) چاپ و با صحافی آن به صورت یک دفتر برنامه ریزی تنظیم شود! 

 

♦ فایل های دفتر برنامه ریزی کنترل  : (به روز شده در 8 آبان 1394)

 

کلاس دوم تجربی و ریاضی متوسطه ی دوم :

1- جلد، مقاله، برنامه ی کلاسی

2- راهنما

3- جدول برنامه ریزی

 

کلاس سوم تجربی متوسطه ی دوم :

1- جلد، مقاله، برنامه ی کلاسی

2- راهنما

3- جدول برنامه ریزی

 

کلاس سوم ریاضی متوسطه ی دوم :

1- جلد، مقاله، برنامه ی کلاسی

2- راهنما

3- جدول برنامه ریزی

 

کلاس چهارم انسانی (پیش دانشگاهی) : به دلیل زیاد بودن تعداد دروس انسانی، در جدول نام دروس چهارم به صورت ثابت نوشته شده و نوشتن نام دروس پایه بر اساس برنامه ی مطالعاتی به داوطلب واگذار شده است.

1- جلد، مقاله، برنامه ی کلاسی

2- راهنما

3- جدول برنامه ریزی

  

کلاس چهارم تجربی (پیش دانشگاهی) :

1- جلد، مقاله، برنامه ی کلاسی

2- راهنما

3- جدول برنامه ریزی

 

کلاس چهارم ریاضی(پیش دانشگاهی) :

1- جلد، مقاله، برنامه ی کلاسی

2- راهنما

3- جدول برنامه ریزی

 

برنامه خالی (بدون نام درس)  برای سایر پایه ها :

1- جلد، مقاله، برنامه ی کلاسی

2- راهنما

3- جدول برنامه ریزی

 

مزایای این روش برنامه ریزی:

یکی از مهمترین ویژگی این نوع برنامه این است که دانش آموز در هر روز و هفته می تواند میان آنچه که پیش بینی کرده و آنچه انجام داده است مقایسه کند و به تدریج قدرت پیش بینی دانش آموز بالا می رود. 

تخمین زدن زمان یکی از عوامل مؤثر در تدارک دیدن یک برنامه مؤثر مطالعه است. اگرچه تخمین زدن در ابتدا مشکل به نظر می‌رسد، بعد از قدری تمرین آن‌قدرها هم کار دشواری نخواهد بود. سیف، علی‌اکبر. (1389)

1- دانش آموز شخصا می تواند متناسب با شرایط خودش برنامه را تنظیم کند.

2- فوق العاده انعطاف پذیر است. (اولویت بندی دروس، ساعت مطالعه، ترتیب مطالعه و ... به عهده دانش آموز می باشد)

3- قابل کنترل است:

-از نظر ساعت مطالعه در روز و هفته

-از نظر ساعت مطالعه ی هر درس در روز و هفته

-تعداد دروسی که در یک روز مطالعه خواهد شد

- پیگیری روند مطالعه یک درس در طول سال تحصیلی

-مشخص بودن سهم هر درس در مطالعه، تکرار و تست

و...

4- -نوشتن گزارش دقیق پس از هر واحد مطالعه شامل : موضوع مطالعه، صفحه/تعداد تست و زمان صرف شده

5- به طور روزانه ارزیابی می شود. در هر روز چند ساعت مطالعه شده است، چه تکالیفی انجام شده است؟!

6- به طور هفتگی ارزیابی می شود (ساعت های مطالعه هردرس، صفحات مطالعه شده، تکرار و تمرین، تست )

7- تنظیم برنامه برای هفته ی جدید، بر اساس تجربیات هفته ی قبل و نیاز های دانش آموز، مثل امتحانات مدرسه، کلاس های خصوصی، آزمون های آزمایشی و ...

 

  • طراح و تنظیم کننده برنامه و تمامی فایل ها : رزاق خواجه زاده (مشاور تحصیلی آ.پ ناحیه یک شیراز و همکار با موسسه گزینه2)
  • استفاده از این برنامه با ذکر نام طراح و حفظ امانت داری مجاز می باشد.